Einhells reparationstjänst
På Einhell är vi alltid uppmärksamma på den höga kvaliteten och säkerheten på våra verktyg, men det är fortfarande möjligt att en defekt kan uppstå trots noggranna kontroller. För att du ska kunna fortsätta arbeta med dina verkstads- och trädgårdsprojekt så snabbt som möjligt, kommer vi att stötta dig där vi kan.
Klagomål vid reklamation
Om du upptäcker ett fel inom garantiperioden för din enhet kan du göra ett klagomål på din enhet. Då kan du enkelt skicka tillbaka varan till oss via vår reparationstjänst. Vi erbjuder även en insamlingstjänst för stora och skrymmande enheter. Båda tjänsterna är tillgängliga online. För alla giltiga reklamationer inom garantiperioden* är vår tjänst helt kostnadsfri och inkluderar alla kostnader i samband med hämtning, returleverans, reparations- och utbyteskostnader.
Reparation för enheter utanför garantin
Vi erbjuder även vår praktiska reparations- och returservice för enheter som inte längre omfattas av garantitiden. Efter att ha kontrollerat din vara får du en kostnadsuppskattning för reparationen av din enhet i förväg. Kostnaderna för hämtning eller leverans debiteras dig tillsammans med reparationskostnaderna.
- Garantin anses endast giltig om alla krav som definieras i garantivillkoren är uppfyllda.
- Skador orsakade av felaktig användning, inklusive oavsiktlig skada orsakad av stenar, sand eller damm, användning av våld eller annan yttre påverkan, samt användning i kommersiella miljöer, omfattas inte av garantivillkoren.
- Vi förbehåller oss rätten att returnera enheten till dig om vi efter inspektion fastställer att det inte finns något fel. I detta fall kommer vi att debitera dig för kostnader för logistik och inspektion. Kundtjänstteamet kommer att informera dig om denna process.
Steg för steg för att reparera din enhet
Registrera dig eller logga in som gäst
Om du redan har ett MyEinhell-konto loggar du bara in med dina inloggningsuppgifter. Om du inte har ett användarkonto än kan du registrera dig nu eller helt enkelt logga in som gäst.
Skicka in en reparationsförfrågan
För att begära reparation behöver du fylla i ett formulär med dina personuppgifter. Sök efter den enhet du vill göra ett klagomål på i vårt system med hjälp av serienumret eller artikelnumret och registrera det i din förfrågan. Du lämnar sedan ytterligare information om inköpspriset och inköpsdatum samt beskriver problemet varför du vill göra en reklamation på varan.
Returnera en vara
Efter registrering, packa varan och skicka tillbaka den till oss. Alternativt kan vi också ordna en samling åt dig om det är ett större eller skrymmande föremål. Vi kommer att hålla dig informerad om statusen för din reparationsförfrågan.
Vår servicejour
Om du har några frågor om produkterna eller tekniska problem, vänligen kontakta vårt serviceteam.
SE telefonväxel: +46 8 56642640
Måndag till Torsdag: 08:30-15:00
Fredag: 08:30-14:30